Noworoczny wypadek drogowy w Pucku: 41-letnia kobieta nie ustąpiła pierwszeństwa pieszemu

Znaczącym zdarzeniem, które miało miejsce w Nowy Rok 2025 w południe w Pucku, był groźny incydent drogowy, do którego doszło pomiędzy pieszym a samochodem osobowym. Badania przeprowadzone przez policję dowiodły, że za kolizję odpowiedzialna była 41-letnia mieszkanka powiatu wejherowskiego, która prowadziła pojazd marki Nissan. Przyczyną wypadku było to, że kierująca nie zastosowała się do zasady pierwszeństwa pieszych na przejściach.

Dramatyczne wydarzenie rozegrało się 1 stycznia 2025 roku, tuż po godzinie 15 na ulicy Wejherowskiej w Pucku.

— Na miejsce zdarzenia przybyli policjanci, którzy ustalili, iż kierująca nissanem nie ustąpiła pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu dla pieszych. W wyniku tego zdarzenia, 24-letni mieszkaniec powiatu puckiego został przetransportowany do szpitala – tłumaczy asp. szt. Joanna Samula-Gregorczyk, pełniąca funkcję oficera prasowego Komendanta Powiatowego Policji w Pucku.

Policjanci z puckiego wydziału ruchu drogowego przypominają, że zgodnie z obecnymi przepisami prawa o ruchu drogowym, piesi mają pierwszeństwo nie tylko na przejściu dla pieszych, ale także podczas wchodzenia na nie. Zarówno kierowcy, jak i piesi powinni zachować szczególną ostrożność.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa dla pieszych to:

– unikanie korzystania z telefonów czy innych urządzeń elektronicznych, które mogą ograniczać percepcję sytuacji na drodze,
– upewnienie się, że wejście na przejście jest bezpieczne.

Z kolei dla kierowców podstawowe zasady bezpieczeństwa to:

– obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu na przejściu lub wchodzącemu na nie,
– zmniejszenie prędkości przed przejściem, by umożliwić pieszemu bezpieczne przejście,
– zachowanie szczególnej ostrożności i obserwowanie nie tylko przejścia, ale również jego otoczenia.

Kierowcy muszą mieć świadomość, że „ustąpienie pierwszeństwa” rozumie się jako całkowite zatrzymanie pojazdu w sytuacji, gdy kontynuacja jazdy mogłaby spowodować konieczność zatrzymania, zwolnienia lub przyspieszenia kroku przez pieszego.